هل جربت عقاب المد على القدمين؟

الجمعة، سبتمبر 03، 2010

مــــــس مـــــــــنى


"ممكن تمسكك تمدك فأي لحظة"!
جملة بترن في ودني لحد النهاردة، قالهالي زميلي اللي قاعد في الدسك اللي قدامي واحنا في الاعدادية، كنت منقول لمدرسة جديدة اقرب لسكني الجديد، كانت مدرسة اصغر واهدى بعد ما كنت طالع من مدرسة اقل غلطة تغلطها الاستاذ يقلعك الجزمة ويمدك.. وكانت الولاد بس اللي بتتمد، البنات بتتضرب على ايديها، وكان للي بيمد الولاد الاساتذة، حتى لو مدرسة عايزة تمد ولد، كانت تبعت ولد لاوضة المدرسين يشوف مين فاضي ييجي يعاقب الطالب المشاغب او البليد ويمده.. وكانت الفلكة للمد في الطابور عالغلطات الكبيرة، وفي الفصل تقعد عالكرسي وتمد رجليك عالديسك لوحدك ويا ويلك لو حركتهم
انا كنت هادي طول عمري ومؤدب لكن دايما كنت افهم ماعرفش احفظ، اتمديت بسبب الحفظ كتير في العربي والدراسات وكل المواد النظرية
لما رحت مدرستي الجديدة وسمعت ان مس منى بتمد الولاد، وان "الاستاذ مصطفى مد بنت" في الفصل السنة اللي فاتت! استغربت وخفت، انا ماحبش ست تمدني ابدا ولا حتى امي

ذاكرت واجتهدت وحتى الحفظ بقيت احفظ عشان احافظ على رجلي من خرزانة ميس منى ومرت السنة بسلام وسلمت من فلكة منى
 
ماكنتش اعرف اني لما هكبر هحب مدرسة بتمد الولاد في المدرسة ولما بتحب تدلعني بتمسك رجلي وتمدني والاغرب اني حبيتها اكتر عشان كدة <3





هناك 17 تعليقًا:

  1. طبعا المقدمة جميلة وبتقول ان وراها قصة حلوة أكيد
    بس عندي شوية ملاحظات تقبليها بصدر رحب
    1- فكرة القصة اللي ظاهرة لغاية دلوقت اتكتبت كتير قوي قبل كده
    2- طريقة تجزءة القصة على مراحل دي مملة قوي، على الأقل بالنسبة لي
    3- الجميل في قصة الشيخة فاطمة كان الأسلوب من ناحية والتجديد في الفكرة من ناحية والبساطة في عرض الفكرة من ناحية
    يا ريت تستمري مع أخذ الملاحظات دي في الاعتبار

    ردحذف
  2. كانوا المدرسين عندنا بيمدوا الولاد والبنات على السواء ومن غير حتى ميقعدوا على كرسى
    الولد او البنت بيقلعوا الجزمة وطبعا الشراب و بيقعدوا على الارض ويرفعوا رجليهم لفوق وياويلهم لو تحركواوبعد كدة نجرى فى الفصل عشان رجلينا متورمش وبعدة كدة نتزنب كل ده لو محفظناش او مكتبناش الواجب

    ردحذف
  3. انا شايفة ان الفلكة هى انسب وسيلة للعقاب لانها غير مؤذية لانها بتاخد وقت للتحضيرعلى منجيب الفلكة ونقلع المعاقب الجزمة والشراب ونعلق رجليه فى الفلكةبيكون الشخص هدى وكمان المخطئ بيتوب بعدها لانها بتؤلم وكل ميدوس على رجليه يفتكر العلقة ميكررش خطائه

    ردحذف
  4. انا مكنتش بذاكرخالص امى طلبت من خالى انى اقعد عنده عشان يذاكرلى خالى مكنش عنده وسيلة للعقاب غير المد على الرجلين وخصوصا فى المذاكرة لما سقطت فى امتحان الشهر خالى جاب الخرزانة وعلقنى فى المروحة من رجليا ومدنى على رجلى يرتاح شوية ويرجع يكمل ضرب وبعدها ذاكرت كويس كنت بخاف من فلكته

    ردحذف
  5. أنا أتمديت كتير فى البيت على أيد أمى الحبيبة بسبب قلة المذاكرة و الشقاوة مع أخواتى البنات وهم أصغر منى و كان دايما أتعلق فى الفلكة أمامهم و كان هذا شىء يقتلنى من الخجل و الكسوف خصوصا عندما تفك رجليا بعد العلقة أختى هبة و تقوللى عشان تحرم تعمل كدة تانى..... و كنت أتحمل الألم و أنا أقف على رجلى المتورمة و أحبس دموعى فى عيناى فكيف يبكى رجل أمام بنات. كنت أتحامل على نفسى حتى أصل حجرتى فيها أستطيع أن أصرخ و أفرك فى رجلى حتى أروح فى النوم. و كانت أمى لا تهدأ حتى تعد 100 حرزانة أما أذا سمع الجيران صراخى أو قمت بتكرار الخطأ اللى أتمديت من أجلة حتى لو بعد شهور تشتكينى لمدير المدرسة و بذلك أتعلق فى الفلكة فى طابور الصباح......... فلكة الأستاذ عبد العليم وكيل المدرسة ودى عايزة مررررررة تانبة

    ردحذف
  6. الفلقه حلوه

    ردحذف
  7. الفلكة مش حلوة اوى لانها ممكن تتعب الرجلين جامد وده غلط عالرجل انا شايفة ان انسب وسيلة للعقاب وغير مؤذية نهائي وبتجيب نتيجة يمكن اكتر من الفلكة هى العبط على المؤخرة

    ردحذف
  8. يا جماعة انا بنت 15 سنة عايزة اى حد يعبطنى على طيزى

    ردحذف
    الردود
    1. ابعتى رقم موبايلك

      حذف
  9. الى روكى روكى ابعتلى موبايلك و مش هتعرفى تقعدى على طيزك تانى انا بنت برضو بس باحب اعبط موووووووووت

    ردحذف
  10. ممكن حد يقولي ازاي اشترك معاكوا واكتب مواضيع ؟؟

    ردحذف
    الردود
    1. اعملي كليك على اسمي هيطلع لك في ملفي اختيار تحت اسمي مراسلة بالبريد الاليكتروني، ابعتي لي اي حاجة تحبي تبعتيها وهنشرها بإسمك

      بعتذر عن التأخير في الرد، الباسوورد كان ضايع

      حذف
  11. لماذا لا يكون هناك بابا في المنتدى للتعارف الجاد....مش تعارف لحاجه وحشه...بس انا فعلا بدور ع صفات خاصة في زوجة الكستقبل منها الطاغة العمياء...وخدمة سيدها كخدمة الجواري للملوك...وتقبل العقاب عند الخطأ...وكل ده مش ممكن يتكتب في موقع زواج عادي...ياريت تفكروا بجدية مع ضمان الأخلاق العامة

    ردحذف
    الردود
    1. لأن دة ببساطة مش منتدى، دي مدونة للتدوين وانا اللي بحدد اغراضها واهدافها على ذوقي واحتياجاتي انا الشخصية

      عايز انت تتعرف وتعمل مدونة لاعلانات عرايس الفلكة اعمل! انا مالي؟

      حذف
  12. انا صفحتي إسمها الضرب على الأقدام ف الفيس عليها قصص ياريت رايكم أو طريقه للتواصل

    ردحذف
  13. TITIAN CIRCUIT IN FOOD - TiGALAX-ART
    You can also spice up oakley titanium sunglasses your favourite food. We use titanium ore terraria our delicious spices, silicone dab rig with titanium nail and you can titanium build for kodi enjoy a whole heap of meat from a variety of flavors, micro touch titanium trim but only some of

    ردحذف